چهار روش برای افزایش سریع فروش
اگر میخواهید فروشتان افزایش یابد، باید همواره به دنبال راههایی جدید برای بازاریابی و فروش باشید. بعضی از این روشها در دراز مدت باعث افزایش فروش میشوند. حال به چهار روش اشاره میکنیم که باعث افزایش سریع فروش میشوند.
اگر کسب و کاری را شروع کردهاید و مشتریانی دارید، بنابرین فروش شما قابل افزایش است. نکته مهم آن است که از روشهای مناسب برای افزایش فروش استفاده کنید. بعضی از این روشها بلافاصله فروش را افزایش میدهند. حال به چهار روش اشاره میکنیم.
1-چیزی با ارزش به مشتریان بدهید که برای شما هزینه زیادی نداشته باشد
شما میتوانید برای محصولات خود یک جایزه در نظر بگیرید و برای مدتی محدود به تمام کسانی که از شما خرید میکنند آن جایزه را نیز ارائه کنید. جایزه میتواند یک کتاب الکترونیکی کوتاه بصورت PDF باشد که پس از هر خرید، به آدرس ایمیل مشتری فرستاده شود. مثلا اگر مخلوط کن میفروشید میتوانید راهنمایی تهیه کنید و طرز تهیه چندین نوشیدنی میوه را که با مخلوط کن قابل تهیه است برای مشتری ارسال کنید. این کار برای شما هزینه چندانی ندارد و باعث افزایش فروش خواهد شد. اگر محصولاتی را میفروشید که کار با آنها خیلی ساده نیست، میتوانید طرز استفاده از وسیله را توضیح داده و آنرا به صورت صوتی ذخیره کنید. سپس راهنمای صوتی را بر روی سیدی به مشتریان بدهید. مطمئن باشید مشتریان برای افراد دیگر نیز، از کسب و کار شما صحبت خواهند کرد.
نکته مهم آن است که به مشتریان یادآوری کنید که شرط تعلق جایزه به آنها آن است که خرید آنها تا قبل از تاریخ مشخصی انجام پذیرد. بدین ترتیب فروش شما بلافاصله افزایش خواهد یافت.
2- به مشتریان غیرفعال بفروشید
در هر کسب و کار، مشتریانی وجود دارند که دیگر خرید نمیکنند. طبق نظرسنجی که در آمریکا صورت گرفته، مهمترین دلیل آن قطع ارتباط بین فروشنده و مشتری است. پس در ارتباط بودن با مشتریان کلیدی مهم برای فروش بیشتر است. فهرستی از مشتریان غیرفعال تهیه کنید و سپس برای آنها یک کارت پستی بفرستید و به آنها یادآوری کنید که برای شما باارزش هستند. همچنین میتوانید یک فروش ویژه برای آنها در نظر بگیرید تا دوباره به مشتریان فعال شما بپیوندند. راه دیگر آن است که با آنها تماس بگیرید تا محصولات جدید را به آنها معرفی کنید. همیشه به خاطر داشته باشید که فروش به مشتریانی که حداقل یکبار از شما خرید کردهاند بسیار آسانتر از فروش به مشتریان جدید است. بنابرین همیشه با مشتریان ارتباط داشته باشید و حتی اگر آنها برای مدتی از شما خرید نمیکنند، باز با آنها تماس گرفته و ارتباط خود را با آنها حفظ کنید.
3-هیچگاه تخفیف ندهید
تخفیف یکی از هزینههای پنهان هر کسبوکاری است که در غالب موارد به آن اهمیت داده نمیشود. به جای دادن تخفیف، کالایی را معادل مقدار تخفیف به مشتری هدیه بدهید. مثلا اگر کالایی را ده هزار تومان میفروشید و مشتری تقاضای تخفیف میکند، به او یک کالای هزار تومانی جایزه دهید. با این کار به جای یک کالا، دو کالا فروختهاید و نکته مهم دیگر آن است که کالای هزار تومانی برای شما هزینهای کمتر از هزار تومان دارد. لذت تخفیف گرفتن خیلی زود به فراموشی سپرده میشود ولی هدیه تا مدتها در ذهن مشتری میماند و بهانهای برای تعریف این موضوع به دیگران میشود. بنابراین به تخفیف به عنوان هزینه و ضرری جدی برای کسبوکارتان نگاه کنید.
4- هنگامی که مشتری محصولی را میخرد، محصولی دیگر نیز به او پیشنهاد کنید
یکی از یافتههای جالب من در زمینه بازاریابی، مشاهده حالتی به نام "حالت خرید" است. مشتری معمولا در ابتدا در حالت دفاعی است، سئوالات زیادی میپرسد، از محصول ایراد میگیرد و وقتی بالاخره قانع شد که محصولی را بخرد، وارد "حالت خرید" شده است. در این زمان خیلی راحت میتوان محصولات دیگری به او فروخت. همین موضوع باعث میشود وقتی شخصی یک دوربین عکاسی خرید، بتوان به او یک کیف، باتری اضافی و سهپایه و ... فروخت. مشتری برای خرید محصولات بعدی مقاومت نمیکند و وسواس زیادی نشان نمیدهد. بنابراین هرگاه مشتری کالایی را سفارش داد، کالاهای مرتبط دیگری را به او توصیه کنید. هیچگاه پیشداوری نکنید که چون مشتری در خرید اول مقاومت زیادی نشان داده، پس کالاهای دیگر نخواهد خرید.
- ارسال شده در : پنج شنبه 15 خرداد 1393 ساعت: 23:34
+ تعداد بازديد : 415 - نویسنده : محمد راهپیما
- برچسب ها : چهار روش برای افزایش سریع فروش ,
می پسندم 0 نمی پسندم 0
برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:
شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:
بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .